Wygraj dwa tygodnie w Silicon Valley

Wystarczy dobry pomysł na innowacyjny biznes i kartka papieru, by wygrać dwutygodniowe szkolenie w Silicon Valley, pod okiem najlepszych ekspertów i inwestorów.„Polska innowacyjna. Jak przeskoczyć kryzys” – tak zatytułowany jest konkurs organizowany przez Instytut Wolności.

Konkurs odbywa się dzięki wsparciu BZ WBK i Fundacji PZU. Szukamy innowacyjnych pomysłów biznesowych, które rozwiązują problemy społeczne i ułatwiają życie w miastach. Stąd tytuł pierwszej edycji: „Miasto przyszłości”. Wygrać można szkolenie z najlepszymi ekspertami w Kalifornii, rozmowy z inwestorami w Silicon Valley i silne wsparcie doradcze w Polsce.

W konkursie „Miasto przyszłości” może wziąć udział każdy. Pojedynczy twórcy, grupy osób, studentów, naukowców, pomysłowych ludzi w dowolnym wieku. Wystarczy opisać na jednej kartce papieru pomysł na przedsięwzięcie, które przyniesie twórcy zysk i równocześnie pomoże rozwiązać istotny problem dotyczący życia w mieście.

„Żyjemy w kryzysie. To czas, który powinniśmy wykorzystać, by Polska stała się krajem bardziej nowoczesnym i innowacyjnym. Chcemy by ten konkurs sprowokował ludzi i instytucje do niekonwencjonalnego myślenia” – mówi Igor Janke, prezes Instytutu Wolności. „Wychodzenie poza standardy i czerpanie inspiracji z różnych dziedzin, to sposoby działania, którymi natchnęli nas znajomi z Innovatiki, firmy pomagającej w poszukiwaniu nowych źródeł przychodów poprzez innowacje” – dodaje. „Rosnące błyskawicznie problemy współczesnych miast i tempo zmian wymagają zupełnie nowego myślenia o ich rozwiązywaniu” – potwierdza Magda Lubińska z pracowni projektowej Code Design.

Pomysły oceni Kapituła konkursu, która wyłoni pięć najciekawszych propozycji – nominowanych do nagrody głównej. W skład Kapituły konkursu wejdą przedstawiciele partnerów merytorycznych – firm Innovatika, 4CF i Code Design oraz redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota, prezydent Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu Krzysztof Pawłowski i Igor Janke z Instytutu Wolności.

Nominowani zostaną zaproszeni do Warszawy na dwudniowe warsztaty, podczas których „dowiedzą się jak projektować ofertę, jak ją komunikować i jak przekształcić pomysł w skuteczny biznes” – mówi Katarzyna Królak-Wyszyńska z firmy Innovatika.

Piątka nominowanych będzie miała potem dwa tygodnie, by przygotować się do prezentacji projektu przed publicznością. Wystąpienia będą publikowane na wielu stronach internetowych firm i mediów – partnerów konkursu. Wtedy też zostanie wyłoniony laureat.

Nagrodą główną będzie w pełni opłacony dwutygodniowy pobyt w Silicon Valley – wraz z przelotem, noclegami, 10 dniowym programem szkoleniowym i networkingowym w Silicon Valley Acceleration Center oraz indywidualnym programem z mentorem, który zakończy się tzw. pitch’em dla potencjalnego inwestora.

By dobrze przygotować zwycięzców konkursu partnerzy merytoryczni będą pracować ze zwycięzcami jeszcze przed wyjazdem do USA. 4CF opracuje dla laureatów strategiczną prognozę metodą Collective Intelligence Forecast, zamawianą przez instytucje i korporacje do oceny szans powodzenia i cyklu życia innowacyjnych projektów. Innovatika pomoże zwycięzcy opracować i wstępnie zweryfikować pełen model biznesowy nowego przedsięwzięcia, zaś Code Design dopracuje strategię zwycięskiego produktu lub usługi.

„Dzięki wykorzystaniu zbiorowej inteligencji i narzędzi analitycznych znajdziemy mocne i słabe strony pomysłu, które w przyszłości mogą zadecydować o jego sukcesie” – mówi Kacper Nosarzewski z 4CF, firmy specjalizującej się w długoterminowych prognozach biznesowych.

Jakie pomysły można zgłaszać? „Takie, które rozwiązują problemy i czynią pracę lub życie w mieście łatwiejszym, np. takie, jak wypożyczalnie rowerów w Warszawie, taksówkowe skutery elektryczne w Amsterdamie, ogródki warzywne na dachach wieżowców w USA, czy artykuły czytane przez najlepszych lektorów, z których można układać własną play-listę” – wylicza Królak-Wyszyńska.

  • 13, 14 i 15 marca, w Poznaniu, Gdyni i Warszawie eksperci Innovatiki, 4CF, Code Design i Instytutu Wolności będą przedstawiać wszystkim zainteresowanym wyzwania miast przyszłości, a w trakcie warsztatów pomagać w przygotowaniu pierwszych własnych pomysłów.
  • 13 marca, godz. 16.00 – Urząd Miasta Poznania, Plac Kolegiacki 17, Sala Biała
  • 14 marca, godz. 16.00 – Muzeum Miasta Gdyni, ul. Zawiszy Czarnego 1
  • 15 marca, godz. 16.00 – budynek Samorządu Studentów UW (Mały Dziedziniec), sala 200, Krakowskie Przedmieście 24

Konkurs nie byłby możliwy bez wsparcia dwóch instytucji – Banku Zachodniego WBK – partnera konkursu i Fundacji PZU – sponsora edycji „Miasto przyszłości”. „Obu firmom doskonale rozumiejącym potrzebę innowacyjności w polskiej gospodarce bardzo dziękujemy za pomoc” – mówi Igor Janke.

Patronat medialny objęły: TVP1, Rzeczpospolita, Salon24.pl, PI.GOV.PL, Mamstartup.pl, Radio Kampus, portale inkubatorów i wiele rozgłośni akademickich.

Patronat honorowy objęli: Ambasada Rzeczpospolitej w Waszyngtonie, Wydział Promocji, Handlu i Inwestycji; Ministerstwo Skarbu Państwa; Komisja Europejska; Prezydent Gdyni, Łodzi, Poznania; Rektor Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu .

Inicjatywę wsparło także wiele organizacji: Samorząd Studentów Uniwersytetu Warszawskiego; NZS UW, UAM, PUT; Młodzi dla Polski; Biuro Karier PW oraz Wyższa Szkoła Logistyki.

Propozycje biznesów można przesyłać do 10 maja 2013 pod adres: konkurs@instytutwolnosci.pl Pod tym adresem można też zadawać wszelkie pytania.

Wszelkie informacje będą pojawiać się na tej stronie oraz na www.polskainnowacyjna.org.

Wpisz swój adres email

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania informacji o aktualnościach, projektach oraz innych informacji o charakterze marketingowym lub edukacyjnym, na zasadach określonych Polityką Prywatności.

 

Newsletter

Zapisz się do newslettera, by otrzymywać najważniejsze wiadomości od Instytutu Wolności

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania informacji o aktualnościach, projektach oraz innych informacji o charakterze marketingowym lub edukacyjnym, na zasadach określonych Polityką Prywatności.

 

Newsletter

If you wish to sign up for a newsletter, please provide your details

I hereby agree for processing my personal data in order to send information about news, projects and other marketing or educational information, on the terms set out in the Privacy Policy.

 

I hereby agree for processing my personal data in order to send information about news, projects and other marketing or educational information, on the terms set out in the Privacy Policy.

 

Ich erkläre mein Einverständnis zur Verarbeitung meiner persönlichen Daten zum Zweck der Benachrichtigung über aktuelle Dinge,Projekte sowie andere Informationen mit Marketing- oder Bildungscharakter gemäß den Grundsätzen der Datenschutzerklärung.