Dwa lata rządu Beaty Szydło
Mijają dwa lata od powołania gabinetu premier Beaty Szydło. W poniższym materiale, eksperci Instytutu Wolności podsumowują działalność rządu w wybranych obszarach.
Przemysław Antas opisuje dwa lata polityki fiskalnej rządu PiS, ocenia zmiany funkcjonowania systemu podatkowego, próby walki z optymalizacją podatkową i starania na rzecz profesjonalizacji działania urzędów skarbowych. Nicholas Siekierski przedstawia w swoim tekście kluczowe wydarzenia w stosunkach polsko-amerykańskich z ostatnich dwóch lat i opisuje sukcesy i błędy polskiej dyplomacji publicznej w USA z pozycji osoby, która doskonale zna amerykańską rzeczywistość społeczną i medialną. Eliasz Maciej Grubiński, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, rzuca światło na działalność Ministerstwa Cyfryzacji, jego osiągnięcia w budowaniu e-administracji. W tekście Łukasza Chorchosa znajdziemy natomiast podsumowanie działań Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a szczególnie przedstawionego ostatnio projektu tzw. Ustawy 2.0., flagowego projektu wicepremiera Jarosława Gowina.
Serdecznie zapraszamy do lektury!
Przemysław Antas
Nowe podatki, stare porządki – dwa lata dobrej zmiany w polityce podatkowej
Rządowi faktycznie udało się uszczelnić system podatkowy w zakresie VAT. Takiego wzrostu nie da się wytłumaczyć zwykłym wzrostem konsumpcji (polepszeniem koniunktury).
Eliasz Maciej Grubiński
Ministerstwo Cyfryzacji – technokratyczna twarz rządu Beaty Szydło
Rozwój usług świadczonych przez internet nie tylko ułatwia życie obywatelom, ale również przynosi wymierne korzyści polskiej gospodarce poprzez wzrost konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.
Nicholas Siekierski
Stosunki polsko-amerykańskie w nowej erze politycznej
Konieczne jest, by polska dyplomacja podjęła współpracę z propolskimi mediami w Stanach Zjednoczonych. Pozwoli to rozwijać solidną i skoordynowaną strategię medialną w języku angielskim.
Łukasz Chorchos
Podsumowanie działań Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2015-2017
Podejście oparte na otwartym dialogu i uwzględnianie postulatów grup, na które wpływ mają procesy legislacyjne, powinno być standardem w polskiej polityce.