Analiza – Udomowienie Banków

Czy zmiany własnościowe, zwane popularnie polonizacją lub udomowieniem banków są możliwe? Zapraszamy do lektury analizy Udomowienie banków stworzonej w wyniku rozmów z ekspertami i uczestnikami rynku finansowego, w tym debaty zorganizowanej przez Instytut Wolności.

Latem 2015 roku Instytut Wolności zorganizował dwie publiczne debaty na temat możliwych zmian własnościowych w polskim sektorze bankowym popularnie zwanych „repolonizacją” lub „udomowieniem” banków.

W dyskusji, która odbyła się 4 lipca 2015 roku w Katowicach wzięli udział: Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adam Smitha; Grzegorz Cydejko, publicysta miesięcznika „Forbes”; prof. Filip Grzegorczyk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Stefan Kawalec, prezes Capital Strategy.

W debacie, która miała miejsce w Warszawie 10 lipca 2015 roku uczestniczyli z kolei: eurodeputowany PiS Zbigniew Kuźmiuk; były premier RP Jan Krzysztof Bielecki; prezes PZU Andrzej Klesyk; prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj oraz ponownie Stefan Kawalec. Rezultatem spotkań, a także pracy autorów analizy, powstał raport Możliwe zmiany struktury właścicielskiej sektora bankowego w Polsce. Znajdą w nim Państwo opinie o szansach, możliwych rezultatach i praktycznych rozwiązaniach dla repolonizacji działających w Polsce bankach.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania informacji o aktualnościach, projektach oraz innych informacji o charakterze marketingowym lub edukacyjnym, na zasadach określonych Polityką Prywatności.

FreshMail.pl
 

Newsletter

Zapisz się do newslettera, by otrzymywać najważniejsze wiadomości od Instytutu Wolności

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania informacji o aktualnościach, projektach oraz innych informacji o charakterze marketingowym lub edukacyjnym, na zasadach określonych Polityką Prywatności.

FreshMail.pl
 

Newsletter

Zapisz się do newslettera, by otrzymywać najważniejsze wiadomości od Instytutu Wolności

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania informacji o aktualnościach, projektach oraz innych informacji o charakterze marketingowym lub edukacyjnym, na zasadach określonych Polityką Prywatności (http://instytutwolnosci.pl/polityka-prywatnosci/).

FreshMail.pl